GDC 2006, PS3 et tu

press start / 23.03.2006 3:12 / ~fushi

GDC esimesel keynote ‘il pöörles kõik interneti ja raha ümber, täpselt nagu 10 aastat tagasi igas muus elektroonikaga seotud sektoris, videomängud väljaarvatud. “Content, commerce, community, communication,” neil neljal võtmesõnal põhineb Sony Worldwide Studios’i presidendi Phil Harrison’i kohaselt Sony peatse valmiv internetipõhiste teenuste ja rakenduste kogum, mille esialgne koodnimi on PlayStation Network Platform.

Ühest küljest on kindlasti tegemist XBL(A?)-sarnase teenusega, kuid Harrison jõudis oma kõne jooksul nii mõndagi öelda, kaasa arvatud seda:

“We’re moving from a disc-based business to a network-based business, with more complex revenue streams.”

Xbox’i osakonna juht Peter Moore arvab sama. Raha liigub ikka, aga teed on siledamad ja sirgemad.

Kõnele järgnes pressikonverents, kus Harrison muu hulgas seda mainis, et E3′l saame me näha uue kujundusega pulti, ning et “uuel kujundusel pole mingit seost jooksva kohtuasjaga Immersion’i vastu.”

Üsna põhjaliku ülevaate kogu kõnest ja sellele järgnenud pressikonverentsist on teinud IGN (NB! PS3′e regioonivabaduse kohta käivat uudist soovitan ma veidi kriitilise pilguga lugeda), kuid kõnet kajastasid ka näiteks Next-Gen, GameDaily Biz, GameSpot ning alati inglaslikult šarmantne EuroGamer. Kui te ainult ühte neist lugeda kavatsete, siis valige viimane ning eelpool mainitud 1UP’i ülevaade küsitlusest. Ning kui teil on, hoopis vastupidiselt, palju vaba aega ja tahtejõudu, siis suunduge GamaSutra ülipõhjalikku uudisteosa sirvima.

God of War II’te näidati ka, muideks. Käsikaameraga video võib leida siit. Rohkem videosid me tõenäoliselt näha ei saa, kuna GDC’l on üsna ranged piirangud filmimise suhtes.

On ehk veidi liialdav öelda, et Sony järjekordselt konkurentide ideedest šnitti võtab ja neid paremini implementeerib, kuid Sony ja Microsoft’i strateegiate sarnasusi ignoreerida oleks samuti veidi lühinägelik, sest see, mida need firmad tarkvarapõhiste teenuste tasandil välja töötavad võib üsna laialdast mõju avaldada kogu meie tulevasele mängukogemusele; revolutsioon, mis ei alga mitte riistvarast, vaid tarkvarast.

Kahe hobujõu-põhise gigandi omavaheline rammumõõtmine saab mõlemale olema vägagi vaevanõudev, sest mõlemal on mitmeid puudujääke ja mahajäämisi, mis nõuavad tasategemist: Sony vajab terviklikku online-lahendust ning Microsoft jällegi suuremast konsooliomanike arvu (ning kasumit ka ehk, heh!). Konsoolimaailma hobianalüütikute jaoks on algamas põnev ajastu ning kindlasti ei jää ka mänge mängiv lõpptarbija positiivsetest arengutest ilma.

Homne päev aga tõotab aga veelgi põnevam tulema, sest homme, kell 20:30’st alates (meie aja järgi), on keynote‘i ettekandmise kord taaskord Nintendo presidendil Satoru Iwata’l. Iwata eelmise aasta kõne “Heart of a Gamer” võlus mitmeid meie hulgast ning aitas meil näha uut, enesekindlat Nintendot, kes vankumatult iseenda sillutatud uut teed pidi edasi liigub. Seekordne kõne kannab pealkirja “Disrupting Development” ning tõenäoliselt räägib Iwata suuresti samadel teemadel millest NOA pressiesindajad Reggie ja Perrin Kaplan juba varem kõnelnud on, sinine ookean ja kogu see džäss, kuid kindlasti ei jää me ilma kummalistest anekdootidest Iwata noorusest ja ta isikupärasest inglise keelest.

Isiklikult loodan ma tema kõnest ja kogu selle aasta GDC’lt kahte asja:
- Revolution’i ametlik nimi (ehk saab see taaskordselt Shigesato Itoi sulest pärinema?)
- rohkem hands on-kogemusi masinaga (uusi pilte meil juba on!… kusjuures masin tundub minu silmadele tiba paksem …)

Veidi hingerahu, niisiis!

Nii et pange homme õhtuks vaim valmis, ostke pop corn’i, suunake oma brauserid GAF‘i (või kust iganes te uudiseid saate) ning hoiatage oma F5-nuppu ette, sest ta saab taaskordselt jubeda tümitamise osaliseks.

[Update 1] 1UP’is on üleval video PS3′e techdemodest ja IGN’is on üleval suur hulk uusi pilte Revolution’ist. Viimase puhul soovitan tähelepanu pöörata uuele nupupaigutusele.

Comments are closed.