GDC 2006 Thursdayton - een bom zal droppen!

press start / 23.03.2006 19:27 / ~fushi

Üks tund veel Iwata keynote‘i “Disrupting Development” alguseni. Laivülekandeid tegevaid saite saab tõenäoliselt mitu olema, ise kavatsen ma eelkõige GameDaily BIZ’i reportaažile toetuda, kuid kindlasti ei tee ka paha refreshida muid (suur)saite ja nende temaatilisi lehti ning alajaotusi:

Evil Avatar,
4 color rebellion,
Gamasutra,
Kotaku revolution alajaotus,
Next-Generation,
EuroGamer,
1Up GDC Coverage ning samasisuline blog,
Joystiq’i Revolution alajaotus ning
IGN GDC Coverage.

Ning nende otsa veel suurfoorumid GAF ja rllmuk.

Sokaikani ludrid vegeteerivad kõne ajal oma kodudes ning vahetavad mõtteid ja pastevaid uudiseid kanalis #sokaikan, mis asub ircworldi serveris.

Eelsoojenduseks veel siis üks (väidetavalt) lekkinud nimi, Nintendo GO (eeldan, et tegemist on konsooli võrguteenuse üldnimetusega, mitte aga konsooli enda nimetusega), ning intervjuu Iwataga.

[Update 1] Läbi sai. Peamised uudised on:
- valitud Sega ja NEC’i konsoolide (esialgu ainult Genesis/Mega Drive ja PCEngine/Turbografx16) mängud Virtual Console‘i kaudu mängitavad.
- The Legend of Zelda: Phantom Hourglass tulemas DS’ile. (koha peal tehtud pilte)
- rõhku pandi ka sellele, et Virtual Console võib olla platvormiks väikefirmadele. Kas sellel mingit sisulist põhja ka saab olema, on iseasi.

Muu oli rohkem niisama pressivada. Revolution’i pärisnime me kuulda ei saanud.

8 Responses to “GDC 2006 Thursdayton - een bom zal droppen!”

  1. erick Says:

    Tundub, et ainus next-gen asi Revolutioni juures saab olema selle pult.

    Seda, et Revolutioni riistvara jääb teistele next-gen konsoolidele alla, teadsime me kõik, aga nüüd on tekkimas kuri kahtlus, et asi on lausa wimpy.

    See-eest on jälle talutavamat hinda oodata. Kuigi peab mainima, et ega Xbox 360 täisversioon oma 6500 eeguse hinnasildiga kah üle mõistuse kallis pole.

    Mitteusaldusväärne allikas:

    http://www.theinquirer.net/?article=30656

  2. fushi Says:

    Lugesin ise ka seda täna hommikul (GAFis suutis see uudis mingi 6 tunniga ligikaudu 800 posti genereerida, jessas) ja olin tsipa pettunud. Mul ei ole midagi selle vastu kui Rev on nõrgem kui PS3 ja Xbox 360, aga see, et ta on kuubikust vaevu võimsam on juba natuke imelik ning muudab ta tiba ebaatraktiivseks mu jaoks.

    Samas, noh, vastuargumente on ka üksjagu:
    - tegemist on siiski dev kit’iga ning Nintendo on viimased generatsioonid oma tegeliku hobujõu tutvustamisel alati tagasihoidlik olnud. Viimased dev kit’id tuuakse välja juunis, kui ma ei eksi.
    - visuaalse võimuse tasandil oli kuubik minu silmis pea sama tugev kui Xbox, vaatamata kummagi masina näitude üsna suurele erinevusele (485 MHz vs 733 MHz)

    Ja siis veel üks kolmas argument, mille ma ühest foorumist näppasin ja siia pasten, kuna foorum ise on kinnine:

    Okay, lets spend a bit of time talking about TDP(Thermal Design Point). With such a small form factor, the Revolution will need a significantly lower TDP than anything else in its class. There are many ways of doing this; by reducing operating voltage, clockspeed, or through die shrinking. Given its planned release, it is unlikely that Rev will be on 65nm though if it is then it’s going to further reinforce my point.

    Now, as we’ve seen from photos, the Rev has a fan on the back so we can conclude that it is not passively cooled and will probably employ a heatpipe cooling system. A sub 800Mhz processor on a 90nm process unless massively parallel or featuring numerous cores imho should never need anything more than passive cooling. The Mac Mini, featuring a PowerPC G4 at twice the clock speed and on a 130nm process managed happily in the mini’s form factor with minimal active cooling. It’s likely though that the fan is there as a precaution for the many different climates that the Rev is likely to be exposed to.

    Refining an older architecture, on a more advanced process with a lower clockspeed isn’t an exercise in heat reduction, but one of major major cost reduction. If we ever get die sizes or tranistor counts, I think it’s going to be very telling.

    Things that make processors cheaper:
    * Working with a lower process to increase the number of manufacturable chips per wafer (process shrinks reduce die size).
    * Having a low transistor count to reduce the die size of the chip.
    * Reducing operating voltage and clockspeed to reduce the number of defective chips per wafer.
    * Increasing the level of redundancy to reduce the number of defective chips per wafer.

    Both Flipper and Gekko were on 180nm processes and a simple die shrink for either to 90nm should negate the need for active cooling even with the clockspeeds we’re seeing for Rev. Add in performance and thermal characteristic efficiencies from re-engineering, and I’m one confused panda.

    Either there is a big surpise in the architectures of these chips, or they are being made as cheaply as humanly possible. Thing is though, while lower clockspeeds and increased redundancy increase yield, there is a limit and I can’t imagine that 729MHz is remotely pushing the CPU on a 90nm process.

    (Autor ei ole mingi nurga alt Nintendo fanboy, seda võin kinnitada :) )

    Flipper ja Gekko olid kuubiku CPU ja GPU koodnimed.

  3. Vabarnamees Says:

    Mina arvan, et inimesed võiksid natuke maha rahuneda ja oodata tegelikke andmeid. E3 ei ole ju mägede taga.

    Mida ootan Revolutionilt ise? Ootan, et Metroid Prime 3 näeks välja suurepärane ja et see oleks esimene, first-person-konsoolimäng, mida mulle meeldib mängida rohkem kui PC vastavaid. Eeldan, et kui mingit katastroofi ei toimu, siis minu ootused ka täidetakse.

  4. erick Says:

    Seltsimees, kes seal foorumis selle kommentaari postis, unustab CPU-dele keskendudes GPU hoopis ära.

    Tõenäoliselt on Revolutioni CPU täiesti võimeline passiivis töötama, aga kui nad pistavad GPUna masinasse näiteks mingi X1800XT või ekvivalentse vidina, siis võib passiivist ainult unistada.

    Kui aus olla, siis let’s face it - 90ndad on läbi ja kõik videokiibid vajavad korralikku jahutust. Isegi kui Revolutioni videokiip oleks VÄGA wimpy (näiteks midagi a la X1600 XT) oleks sellel ikkagi mõistlik aktiivjahutust kasutada.

  5. fushi Says:

    erick…

    Revolution’s ATI-provided “Hollywood” GPU clocks in at 243MHz.

    (IGN)
    Ta üldistas, mitte ei unustanud.

  6. monn Says:

    Nagu nintendo boss seal laval rääkis pole graafika nii väga tähtis. Selle konsooliga võetakse hoopis uus suund ette. Üks suur pluss ongi see et programeerijatel ja eriti 3d disaineritel on palju lihtsam mänge teha. Praegu tahetakse aina ilusamaid graafikaid aga selle jaoks ohverdatakse mängu süzee ja muud tähtsad asjad. Minu jaoks on taustamuusika mängudes väga tähtis aga viimastes fpsdes on see peaaegu olematu ja kui on siis mingi mõtetu dümps, peale selle on nad veel ka väga bugised nagu Oblivion näiteks.

  7. erick Says:

    Oblivion on ikkagi suht bugivaba.

    Ka mul jooksis asi kokku tihti, aga siis eemaldasin NoDVD (insert the first part of the phrase “xxxxx-whore”) -i ja kõik sai korda. See ka aitab, kui sul ei jookse taga tuhat programmi või mõni P2P klient ;)

    Nüüd igatahes pole juba nädal aega probleeme olnud.

  8. monn Says:

    Mul mingi pira pole, cracki ma küll ei kasuta. kui sul jookseb oblivion normaalselt siis vedas sul, paljudel jälle mitte.