Notes on Sakura Note

continue? 9 / 16.10.2009 11:16 / ~fushi

sakura note
Enne alljärgneva lühitutvustuse lugemist soovitaksin ma ülemisele pildile klikkida ning lasta sel tiba melanhoolse tooniga klaverilool taustaks mängida.

Valmis? Valmis!

Veidi üle nädala tagasi kuulutas Marvelous Entertainment Famitsu vahendusel välja uue RPG Nintendo DS’ile: Sakura Note, mille nimi küll justkui kõlaks tuttavlikult, kuid mis tegelikkuses on täiesti sajaprotsendiliselt originaalmäng.

Jutustamisele kuuluv lugu kõlab Famitsu järgi umbes selliselt: Sina, poiss, elad ühes külas, mille naabruses asub ka üks teine küla. Kumbagi küla ühendavad kaks puud, milledest üks on kirsiõitest (sakura) pulbitsev, teine aga üsna kiduraks muutumas. Kummagi puu käekäik on mingil moel seotud ühe tüdrukuga, Nanami Yoshida, kes hiljuti sinu kodukülla elama asus ning keda igasugu kurjad vaimud (youkai) kimbutamas käivad.

Lisaks sisukirjeldusele on meil olemas ka paar veebilehelt pärinevat image-lauset, millelaadsed Jaapanist pärit väljalasetega alati kaasas käivad ning mis üritavad aimu anda mingisugusest “tundest”, mida mäng tekitada võiks. Nad on lühikesed, kuid alati avatud interpretatsioonidele, mistõttu ma neid teile ka tutvustaksin (vabandan kehvapoolsete tõlgete eest):

  • ~いまにつながるみらい~ - “Praegusest hetkest ühilduv tulevik”

    Mängu alampealkiri. Eeldatavasti viitab see nii neile kirsipuudele, kellede ühine minevik kadumas on, kui ka meie kummagile peategelasele, poiss ja Nanami, kellede ühine tulevik alles ees on. Ja noh, kes teab, võib-olla viitab ka Nanami ja poisi ning kirsipuude ühisele tulevikule. Ja minevikule. Metafooride eest ei pääse selliste mängude puhul keegi.

  • 子供の頃、毎日がファンタジーだった。 - “Lapsepõlves oli iga päev nagu fantaasia.”

    See tekst figureerib veebilehel prominentselt ning leiab rakendust ka muudel materjalidel. Midagi nostalgilist, ning, sarnaselt alampealkirjale, aja kulgemisega seonduvat. Toon on igatsev ja kurblik.

Nostalgilist maiku on ka 1. septemberil välja lastud uus treiler, mis mängu tunduvalt rohkem avab:

Siin saame me näha poisi ja Nanami esimest kohtumist kirsiõite varjus, Nanami oimetu ja poiss teda abistamas; vanameest, kes poissi kangelaseks peab ja kes seda valjult maailmale kuulutab; mitmeid kurje kolle, kelle kohal on indikaator koos suure tekstiga NAMIDA (pisarad); ning, tohoh! kaadreid mängust endast, milledes me ei juhi mitte poissi, vaid hoopis koera ja kassi! Ja siis veel muidugi mitmeid kauneid ja maalilisi väljavõtteid mängumaailmast, mille ehituse vaba vorm meenutab veidi Audio inc.‘i eelmist mängu Contact.

(Audio inc.? Ei tea, pole kuulnud!)

Audio inc. on Akira Ueda poolt juhitav tilluke mängufirma, mille ta asutas keset Contact’i loomist, olles sellal veel Grasshopper Manufacture‘i (killer7, No More Heroes) palgal. Ueda otsus oma firma luua ei tulnud erilise üllatusena, sest terve oma GHM’i staaži ajal ajas ta sisuliselt totaalselt vastupidist liini kui stuudio frontman, skisofreenilisi vägitükke sünnitav Suda 51. Enne Contact’i kallale asumist valmisid Ueda juhtimise all GBA Action RPG’d Shining Soul ja tolle järg, samal ajal kui Suda tiimi väljalaseteks olid sürreaalne seiklusmäng Flower, Sun, and Rain (PS2, hiljuti ka NDS) ning kohmakas ja üsna ebakonventsionaalne horrormäng Michigan (PS2). GHM’i-eelsest perioodist võime aga Ueda portfooliost leida nii Squaresoft’i (FFIV ja Super Mario RPG) kui ka kultusdeveloperi Love-de-Lic‘i mänge.

the gooch.
My mustache commands you!

Lisaks on ta portfoolios ka väike vahemärkus Squaresoft’i endise head-honcho Hironobu Sakaguchi kohta: “pane see sushipoe töökoht koheselt maha ja tule siia!” olevat mees üsna lakooniliselt öelnud, avades sellega Uedale tee mängutööstusesse. Sihuke mees!

Ueda kõrvale on Sakura Note’i valmimisele appi palutud mitu muud nimekat autorit, kelle tehtud tööde nimekirja domineerivad Final Fantasy seeria iteratsioonid. Muusika eest vastutab kurvameelsete klaverimeloodiate vanameister Nobuo Uematsu, kelle antud mängu jaoks valminud tükke saab juba nüüdsama Sakura Note’i kodulehelt kuulata. Karaktereid ja muid visuaale visandab Squeenix’i veteran Hideo Minaba (FF’ile lisaks Little King Story ja Archaic Sealed Heat) ning stsenaariumi eest vastutab Kazushige Nojima (FF’ile lisaks Hercules no Eikou-seeria ning Kingdom Hearts‘id). Kompetentne seltskond, ühesõnaga.

Hetkel on mängu ainsaks suureks küsimärgiks tema gameplay, elik milliste nupuvajutuste kaudu me endile kõike seda lubatud toredust serveerima hakkame. Nagu eelpool lingitud treiler näitab, tuleb meil mängu jooksul mitmesuguste kollidega silmitsi seista ja neile tuupi teha, kasutades liikumiseks (eeldatavasti) D-pad’i, A nuppu ründamiseks ning B nuppu varjumiseks, ilma pikema kirjelduseta. See süsteem näib lihtne, ning lihtsus ei tähenda koheselt halba, kuid neil üksikutel, kes Contact’i mängisid, on kõige halvemad mälestused just nüridest lahingutest, mis enamjaolt koosnesid nupu allavajutamist ja autopiloodi jälgimisest. Sakura Note loodetavasti nii lihtsakoeline olema ei saa, kuid midagi kindlat selle kohta veel preview‘des ega veebilehel pole. Selge on ka see, et mängus tuleb “pisarate” näol mingisugust pudi koguda, kuid mida see kõik annab, pole veel selge. Loodetavasti midagi ägedat! Või siis mitte, kes teab. Tuleb lihtsalt optimistlik olla selliste pisiasjade puhul.

Sakura Note tuleb Jaapanis välja käesoleva aasta 5-ndal Novembril ning kõik, kes mängu ette tellivad, saavad tasuta soundtrack‘i kaasa. Ingliskeelset väljalaset pole senini veel välja kuulutatud, aga Marvelous’i viimaste aastate mängud on enam-vähem kõik nii USA’s (Atlus, et al.) kui ka Euroopas (Rising Star) välja tulnud, nii et šansid Sakura Note’i millalgi järgmise aasta keskpaiku ingliskeelsena näha on head!

Vaata ka:

Edit 9. Sept:

Lisaks sellele palub MMV kodulehe külastajatel oma lapsepõlve suhtes nostalgiat tekitavaid fotosid neile saata. Ohoh!

Comments are closed.